Lilypie Breastfeeding tickers

Lilypie Breastfeeding tickers

Saturday, May 12, 2012

Anakku xpernah sakit tap bila dah sakit hanya Allah yg tahu...

hello mummy semua baru ni pertama kali areef zyad sakit dia demam+cirit birit+muntah2 ya allah kesian sgt2 tgk dia time tu asalnya mayb salah aku n hubby la...kita org nk bawa dia potong rambut so biasa la budak2 ni nk potong rambut nnt duduk xdiam so hubby decide to upah si tecik zyad wth chocolate supaya proses memotong rambut agak smooth la mula aku marah la juga kan aku xsuka bila ank aku mkn benda2 junk ni semua hubby pula jenis lain dia xkisah apa yg budak tu suka dia akn bagi ayooooooo ssh betul..so since dia diam bila kasi dia chocolate tu hubby keep on suap la sampai habis potong rmbut dia...best part i didnt know that my son ni xleh mkn chocolate byk2 besok tu tu dia mula menunjukkan sign n symptom mcm nk demam masa kita org keluar dinner dia diam jer xmcm zyad yg aku kenal yg xreti duduk diam walpon 2second so dlm keta dia dh tido blk umah aku pon chek la temperature haaa 37.6 degree pagi besok tu aku tgk dia strt cirit birit aku terus bawa jumpa paed tap areef ni satu la bila jumpa doc jer terus nampak aktif mcm mana doc nk assume dia ni sakit kan so doc cuma bg dia ubat demam n cirit so blk umah aku bg ubt tap ubt tu mcm xmenampakan unsur si areef ni akan sembuh lepas cirit datang pula muntah2 dia mmg xnk makan apa pon cuma nk direct feeding jer dgn aku mak aiii kesian sgt bila tgk dia setiap kali nk muntah dia xreti nk ckp kan dia nnt nagisssss bila muntah tersembur semua susu yg bru minum bila bg ubat pon muntah balik semua..kesian sgt tgk time tu so aku pon bawa pegi hospital kerajaan n again when he go to the hospital dia terus aktif jer best part doc kt gomen ni terus xkasi dia ubat..then masa on the way balik umah tiba2 aku pula rasa nk muntah aku pula jangkit dengan si areef ni nasib dh bawa spare plastic bag aku muntah2 lepas aku stop muntah areef pula muntah2 lucky my parents was there with us..balik umah aku pula lembik out of sudden aku jangkit dengan areef mmg lembik time tu xleh nk jaga dia langsung cukup time mak aku dtg kejutkn aku untuk nyusukan areef ya allah time tu mmg sedih sgt ank demam aku pon demam mmg lembik hubby pula xder dia dekat kl keje kesian nk suruh dia balik..again areef keep on crying cirit dia dh tahap melampau bila dia berdiri dia cirit boleh meleleh keluar terus pampers kesian sgt bila tgk  kdng2 aku mcm hairan dari mana najis tu semua dtg sedngkn dia xmkn lngsung hanya minum susu tap lepas minum pon nnt muntah..so aku decide untuk admit kan si areef ni bila pergi medical centre dekt my house boleh pula doc xder tgh cuti so i decide untuk balik umah jer next day aku pergi lagi satu doc byk org kata doc ni famous la tap nk jumpa dia mmg long Q aku pegi clinic tu at 1000am ambil num dpt num 36 so tghr aku pergi lagi still not yet my number so aku decide untuk blk umah at 1600 aku pergi blk bru la dpt jumpa doc tu tap doc ni bagus sgt dia mmg chek areef dgn detail lepas tu dia bg areef dlm 5botol ubat alhamdullh ubat2 tu semua mmg works for him n now dia dh sihat alhamdullh...korang tahu total berapa hari si areef zyad ni sakit it almost 5days OMG lama kan..kesian sgt sedih bila tgk ank sakit aku selalu minta allah bg jer aku sakit yg ank aku rasa tu sbb aku xsanggup nk tengok dia sakit..so after almost a week im wth him dh tiba la masa aku blk kl untuk bekerja..memulakan rutin aku seperti biasa so kali ni agak lama aku xjumpa areef zyad sbb busy keje aku ada taipei trip after tht ada melbourne  so next week baru balik jumpa areef zyad..!!!ok mummy out there HappY MotHer Day"s semoga allah permudahkan urusan kita membesarkan amanat yg diberi NYA pada kita semua...

ni la rupa budak sakit...
ni dh sihat skit but yet still mcm xlarat me n hubby sajer bawa dia jln2  kena angin  luar skit dh hilang dh pipi tembam ank ammi ni he losing almost 2kg ok sob sob!!!

3 comments:

  1. habis da bace dari awal sampai habis blog ni.. ade 2 3 kali jugak meleleh air mate tingat zyad kene tggl dgn ammi.. fifi bangge dgn aini.. sumber inspirasi untuk saye susukan ufairah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. TQ fifi sudi jegah ke blog aini ni heh sorry for late reply lama sungguh diri sendri ini tidak meng-update blog ini juga anyway nk menyusu ank ni is not easy as we think semgat kena kental sgt fifi aini harap fifi dpt memenuhi impian fifi menyusu ure baby till 2yrs..wslam

      Delete