Lilypie Breastfeeding tickers

Lilypie Breastfeeding tickers

Monday, December 3, 2012

MuSiM BuAH MuSiM SaKiT

Hello Mummies,
 Musim buah ni mmg musim orang sakit kan musim durian.rambutan semua ni pastu hujan panas pon xmenentu menyebabkan ramai org jatuh sakit..ehhmm

Al-kisahnya lama yg aku xupdate blog ni my little energizer bunny "Areef Zyad" ni sakit demam almost seminggu mulanya demam on off pastu bawa pergi ke klinik doc just kasi syrup panadol walaupon dia ada sedikit batuk n selsema but aku pon xgalakan untuk dia ambil ubt batuk n selsema sebab xelok untuk infant ubat ubat ni semua..masa doc nk kasi ubat tu aku ada tanya perlukah bg ubat cacing untuk ank aku ni sebab dia ni mcm ada sign n symptom ada cacing walaupon dia ni xmain atas tanah banyak tapi ank aku ni  "majlis perbandaran" sebab dia suka kutip benda2 dalam umah letak dalam mulot kan xbersih semua tu xcukup tu suka jilat lantai adohaiiiiiiii anak la anak...so dipendekan cerita doctor pon kasi aku ubat cacing n syrup panadol balik2 tu aku pon kasi la dia makan omakaiiiiiiiiiii mmg bila dia poo poo keluar cacing okehhh bygkn dia xmakan apa langsung sepanjng demam dia cuma minum susu badan aku jer tap poo poo dia selunguk dan mmg ada sisa cacing yg dh hancur erkkk ok this is bit disgusting heeh,dan benda ni berlarutan sehingga la 4hari tau poor my boy dh la demam xlalu makan poo poo ada cacing masuk hari ke5 dia still demam aku xpuas hati bawa pergi jumpa doc lagi sekali sbb ubt pon dah habis kan..

Masa pergi klinik tu doc lain pula yg rawat so dia ada tanya la berapa lama areef demam n so on aku pon ckp la dah nak masuk 5hari previous doc ada kasi ubat cacing sekali then doc ni boleh pula terkejut dia cakap kenapa bg ubat cacing i said how do i know previous doc yg kasi then doc ni cakap pula actually diorg xleh kasi ubt cacing kena bg bila baby dh masuk 2year gegirl pon keliru disitu seketika then dia cakap xper la since dh bg skg diorg kena ambil darah areef since dah lama sangat demam takut ada infection...and Allahamdulliah the blood test is normal xder yg xelok so doc bg dia syrup panadol n antibiotik after balik umah kasi dia ubt petang tu terus sihat dan ceria cuma bab makan jer la dia still xder selera..:(

 Okeh sambung lagi cerita sakit dimasa areef tengah sakit demam dekat umah my beloved mom pon sakit gak she was admitted at hospital almost 9days puncanya dia batuk2 dah nk masuk 2wks n satu hari tu dia rasa susah nk tido n xleh bernafas langsung tapi boleh pula mom xcerita dekat kita orang she just keep it to herself ,n satu petang tu aku tengok dia mcm dah lain macam sangat i ask her to go admit herself dekat hospital la kan..lepas dah kena admit doc marah my mom sebab apa datang lambat sebab saluran pernafasan dia dh sempit n sangat bahaya untuk my mom selepas doc check-up everything dia disahkan ada Asthmatic n High Blood of myyyyyyy sedih sangat2 poor mom..same time areef pon sakit juga aku stress sangat2 sebab xdapat visit mom but mom very understanding she said never mind just took care of areef betul2 nnt dia dah sihat baru datang visit....

Tapi bukan nak kata la kan setiap kali musim durian ni jer mesti ramai org sakitkan korang perasan tak..?

"mom with amin zyad my beloved nephew pay a Dhadi visit"Dhadi means tok perempuan sebelah bapa"mom is pakistani so korang jangan la heran pula kalau dengar panggilan yg xberapa familiar ni n areef call her Nani..hehe
 ni picture mom masa admmited  aku ciplak jap pic abang aku sebab aku mmg xder time nk take picture masa ni semua pic areef pon lupa nk snap busy sangat jaga orang sakit huuhu

No comments:

Post a Comment