Lilypie Breastfeeding tickers

Lilypie Breastfeeding tickers

Wednesday, January 23, 2013

Cara-Cara penyediakan Pure Marin Collagen....

Lately aku tgk ramai yg mengcuba PMC ni termasuk la kwn2 baik aku,yg membuat kan aku tertarik dgn PMC ni sbb mmg muka kwn2 aku super flawless n glowing aku pon apa lagi teringin la nk cuba gak hehe,xcantik gak xtahu la lepas ni hehe

so alkisahnya aku pergi HALAL FOOD FESTIVAL last weekend pastu terjumpa satu booth yg ramai org sgt kat situ sekali aku pon nyibuk la nk tengok gak kan owhh diorg ni jual PMC mak pon apa lagi grab la 2packet...hehe super excited okeh nk blk umah nk masak hehe...

Jom aku tunjukkan korang mcm mana cara-cara nk masak walaupun ramai org dh terer tapi aku nk share gak kut kut la ada yg xreti nk prepare kan...





Sepaket/separuh hendaklah dibasuh beberapa kali seperti anda membasuh beras,sebelum direndam semalaman.Selepas semalaman dibasuh lagi 3 atau 4kali "bilas"kemudian direbus selama 15-20 min sehingga anda betul rasa semua PMC tu dh cair.



                                        ini adalah rupa sesudah direndam semalaman

                                         PMC yg telah cair dimasak sekiranya ada daun pandan
                                       lebih elok untuk mendapatkan bau yg wangi..

separuh lagi aku letak flavor sirap merah dan biji buah pelaga untuk mendapat bau wangi xlupa juga sedikit 
gula hehe ikut tekak masing2 la korng nk buat flavor apa pon ini stock untuk di minum la yg
natural tu untuk buat masak.

 p/s = jgn lupa tapis PMC yg telah dimasak sebelum masukan dalam bekas simpanan supaya tiada ketulan2 yg xsepenuhnya masak

Cara-Cara pengambilan
# ambil 2-3 sudu besar kolagen selepas bangun pagi(sebelum gosok gigi)atau setengah jam sebelum sarapan kolagen ini diserap tubuh tika perut kosong dan sebelum masuk tidur malam
# boleh dimakan begitu sahaja atau dicampur dalam minuman berperisa
#elakan pengambilan kopi/teh dalam tempoh 3jam selepas mengambil PMC ini kerana ia boleh menyerap VItm C ,kolagen & glutathione(agen pencerah dalam badan)
# minum sekurang kurangnya  2/3 liter air sehari untuk memudahkan proses pembuangan toksin dan mengoptimum kan penyerapan oleh badan
# untuk kesan lebih bagus boleh diambil bersama Vitm C

No comments:

Post a Comment