Lilypie Breastfeeding tickers

Lilypie Breastfeeding tickers

Saturday, February 16, 2013

Almost there mummy only left 11th more days..

Assalammualaikum mummy's,

yessss almost there mummy's my breafeeding journey will complete another 11 more days n Areef Zyad will turn's two In Sya 4JJI ..
is not an easy task but i manage to do it will talk more bout my bf journey when his turn two on the next post :-)

Harini nk cerita pasal areef zyad,Alhamdullilah so far my boy dah pandai counts from one till ten kalau suruh in bahasa still fail huuhuu and all the alphabet A-Z pon dia dh boleh, byk juga animal yg dia dh kenal n pandai pronounce n sambil buat bunyi2 animal tu lagi  pastu semua body part pon dia dah lulus but still in englist when i try to teach in malay he teach me back in english grrrrrr cerdik betul hehe its fun rupanya kalau duduk rumah ni byk benda boleh kita ajr ank2 kita..

cuma my boy ni dia xreti cakap mengunakan 2suku kata contoh "areef nk mamam"he only said "nak nak mam" or "mamam mamam" ammi pon dh terer sebut dulu ammi la paling ssh dia nk sebut he call me "yayah"because kat umah semua org call me "wardiah" and he call my father "aba" instead of "tokbha"n my mom "nani" la kalau daddy xyah cerita mmg his favvy words n his 1st words during 8mnth dh pandai sebut daddy hooohoo anak daddy sangat kan....:-)

ohh disamping tu areef sgt suka baca buku tapi dia xsuka menulis dia lebih suka buku warna n color semua tu but in his own way la hehe

lagi satu diani tersangat la cerewet bab-bab makanan ni believe me or not my son hates rice n vegetable so much what i did is xkan asyik nk mkn nugget or the sweet things kan i tetap masak bubur nasi with lot's of vegetable or with salmon chicken or beef ect  then i blend till hancur semua i suap juga dia during lunch hooohoo terpaksa buat kalau tak jgn harap dia nak makan itu pon sebelum suap kena kejar satu umah sebab bila dia nmpk the bowl i pegang pon dia dh lari...itu belum kalau kita makan nasi duduk sebelah dia terus his reaction like this "eeeeeee syuk syuk"means "eeee busuk busuk"adoilaaa anak ohh anak. Ok guest what where did he get this habit or attitude?Its  from my younger sis my young sis memang xmakan nasi pada kecil or lauk2 yg kita mkn she only mkn roti milo and western food ohh my areef mmg copy paste my sister + both of them ni kedekut hahah whats i means their kedekut is my sis sgt jimat cermat n xbg org share barang2 dia n my son pon xbagi org share his food or his toys and best part he not allow his own daddy touch me haha dia nnt jeritttt satu umah pour daddy hahah

a notty face yang xnak tido almost 1am midnight...satu malam jer kena tukar
2 or 3 shirt sebab berpeluh or kotor hehe 

susun buah follow the book dia buat sendri tau clever boy hehe

ok i did beli fruits for my boy ingt nk beli "masak masak" sekali
hehehe hubby scold me cakap ank dia boy bkn girl but for me just untk
dia belajar semua benda xnak la asyik main all boys things kan atleast otak dia boleh 
fikir meluas

ohhhh he lovesssss PORORO n friends so much hehe actually byk 
cartoon yg dia suka but since dh nmpk Pororo ni terus pegang xnk letak
but we dont buy it sbb tau dia ni hangat2 tahi ayam jer nnt blik umah dh xmain sbb
byk sgt toys dia...we always bring him to Toy's Rus juga bg dia explore n play inside the store
tapi mmg jarang pon beli mainan sbb dia sendri xkan demands after he can play all the toys puas
dia akn letak balik or give me his favvy words "nahhhhh"
but sometimes  dia buat juga drama nk toys tapi bila daddy ckp ok we buy la ;-)

here my little man "ammi love u to the bone sayang"

No comments:

Post a Comment