Lilypie Breastfeeding tickers

Lilypie Breastfeeding tickers

Sunday, January 8, 2012

is hard when ure flying mother but still breasfeeding..

aslam to all mummy's sorry lama xupdate my blog ni yerla seperti biasa busy dgn kerja bila free nk melayan si zyad..alhamdullilah tercapai hajat untuk Bf si tecik areef zyad more then 6mnth so sekrg target insyallah lebih setahun..bkn apa xnk target smp 2thn takut xkesampaian hajat sbb kerja mcm aku ni sgt2 la mengcabar nk BF degn keja travel sana sini bila blk keja ank xder disisi nk direct feeding!!! kena pump lagi pastu bawa blk stock susu dri long trip,nk jaga suhu susu lagi,pastu smp kl frozen semua susu bila tiba masa bungkus semua susu bwa blk ke penang untuk si zyad hurmmm is not easy kan mummy's??aku mengaku sgt susah dgn kadng2 ada setgah golongan kwn2 laki yg akan perli or buat bahan jenaka dgn stock susu aku dlm flight ada yg ckp nk skit buat coffee la n ada juga yg tnya aku sampai bila nk BF anak lagi since anak pon dh besar yer la dh nk masuk 11mnth aku xkisah dgn semua tu akan ku teruskan perjuangan ku ni yg ku namakan jihad untuk anak ku "semoga anak ammi menjadi ank yg sempurna soleh,anak yg senang dijaga,anak yg sihat sempurna,anak yg bijak iQ nya,anak yg murah rezekinya semoga Allah S.W.T banyakkan susu ammi untuk ammi menuruskan perjuangan ammi menyusu zyad amin"..
Ohh ya aku bru blik dari maldives tadi pagi ehh bukan nite stop kat sana okehhh aku buat turn around flight means pada kl aku fly to Male journey almost 0410 hour then transit 1hour fly back to kl another 0410 fuhh penat kan +ngntuk gila sbb depart from kl pukul 0840pm smp kl pada pukul 0610am mmg zombie la..masa on the way up to Maldives aku xsempt pump sooo on the way back lepas habis keja semua bru aku masuk pump,koranggg masa aku tgh pump tu punya la mengantuk sgt2 smp tersenguk2 dlm toilet tuh tap aku gagahkn gak sbb takut production drop so aku target atleast penuh satu botol dlm 5oz mcm tuh actually leh dpt byk lagi tap aku mmg xmaya sgt2 tapiiii lepas few sec aku clean pump aku tiba2 bad weather yg sgt2 teruk smp bergoncang aku dlm toilet tu nasib la xjadi masa aku tgh pump tadi captain terus mengeluarkan arahan dr system PA suruh "all the cabin crew return to ure station"haa mmg teruk la weather tuh sbb kalau lalu lautan hindi mmg bergoncang la kita org dlm kapal tu sebb angin kuat agaknya..nasib service semua dh habis time tu pax semua tido jer..ok berbalik pada cerita susu aku pastu aku pon smp kl blk umh smp umah dh dekt 8am masa dlm cab tadi jumpa pula kawan lama sembng2 bagai nk rak tup tup dh smp umah haa mmg tmbah zombie la kan atleast kalau tido dlm cab tu blk umah fresh la skit kan nk continue pump susu..!!blk2 buka uniform terus aku pump make-up apa pon xremove tap masa tgh pump ya allah mmg SAITAN ni kacau aku betul mata mmg xleh nk bukak smp aku tertido nasib BP aku xjatuh terus aku pump dpt dlm 3oz aku dh tahan simpan pump remove make-up terus tido mandi pon tidak..pastu bajed nk bangun dlm  tgrh mcm tuh la aku tertido smp pukul 3pm bgun2 haaa cik B xyah cakap la dh keras mcm kelapa muda hehe..terus ambik pump buat PP haa dpt la dlm 13oz legaa tu pon leh pump lagi tap tangan dh lenguh sgt2..pastu teringat pula dh lama xmenulis actully byk pic2 nk masukkan tap xder masa nk ngadap lappy ni lama2 byk benda sgt nk buat aku pon xmandi lagi nih hehe since blk flight tadi ok u alls aku mandi jap nnt ada masa aku cerita ceriti lagi...Daaa...owh ya buat masa skg aku xleh nk jumpa zyad dlm 10days sbb roster aku tidak mengizinkn aku balik penang jumpa dia ehmm mode::sedih sgt2..

1 comment:

  1. Hi. Syabas sebab dengan jadual kerja yang terpaksa berjalan jauh u masih lagi dpt pump n simpan susu. Terharu sgt bila baca kisah u ni. Teruskan Usaha!

    ReplyDelete